تاریخ: ۲۱/مرداد/۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ ، شناسه خبر: ۴۵۹۰۴۶
رئیس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با تسنیم:
رأی دیوان عدالت درباره اصل «حق فنی» بود نه راهکار دریافت/ بررسی ابلاغ جدید
منتظری رئیس دیوان عدالت اداری
خبرگزاری تسنیم: رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه رأی دیوان عدالت درباره اصل دریافت حق فنی بود نه راهکار دریافت آن، گفت: ابلاغ جدید وزیر بهداشت درباره دریافت مجدد حق فنی را هم بررسی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، درباره ابلاغ مجدد موضوع دریافت حق فنی داروخانه‌ها توسط وزیر بهداشت و اظهار نظر مدیرکل داروی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه این کار با استفاده از مشاوره دیوان عدالت صورت گرفته است، اظهار داشت: موضوع مشاوره دیوان عدالت اداری درباره اجرایی شدن مجدد حق فنی را پیش از این تکذیب کردیم و دوباره تکذیب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری در این زمینه هیچ مشاوره‌ای نداده است ادامه داد: اگر در جریان تماس تلفنی یا ارتباط با قاضی، مسئله‌ای رد و بدل شده باشد، این موضوع هیچ ارتباطی به دیوان عدالت اداری ندارد. دیوان عدالت اداری در این خصوص نه مشاوره‌ای داده است و نه می‌تواند به‌خلاف قانون مشاوره‌ای بدهد. رأی صادره دیوان عدالت اداری درباره حق فنی داروخانه‌ها دقیقاً در چارچوب قانون بوده است و دیوان نمی‌آید رأی خود را نقض کند.

منتظری در پاسخ به این سؤال که رأی دیوان عدالت درباره لغو مصوبه دریافت حق فنی داروخانه‌ها درخصوص اصل دریافت حق فنی بوده یا راهکار اجرا و نحوه دریافت آن، گفت: رأی صادره مربوط به اصل حق فنی بوده است نه راهکار و چگونگی دریافت آن.

رئیس دیوان عدالت اداری درباره ابلاغ مجدد دریافت حق فنی از سوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: چیزی را که وزیر بهداشت ابلاغ کرده است باید ببینیم که براساس کدام مجوز و استناد بوده است؛ رأیی که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پیش از این صادر کرده براساس مستندات موجود در مصوبه دولت بوده است و ما مصوبه دولت را ابطال کردیم؛ اینکه وزیر بهداشت مجدداً براساس چه حق و قانونی این موضوع را ابلاغ کرده است را باید بررسی کنیم و تا زمانی که بررسی نکنیم نمی‌توانم اظهار نظر کنم.